meriamopmalta.reismee.nl

WEEEEEEKEND!

Hier ben ik weer, heb weer een heel avontuur te vertellen!

Gisteren ben ik samen met andere Nederlandse meisjes naar de beachclub van ESE geweest. Ik was al zo benieuwd hoe dat zou zijn, want mijn klasgenootjes hadden het er al super vaak overgehad. Maar lopend is dit gewoon super ver, waardoor je sneller ergens anders heen gaat. Gelukkig heb je hier voor €1,50 een kaartje voor de bus waar je die hele dag mee kan reizen. Wat was het hier prachtig, het zit in een hotel (geen idee van de naam). Je hebt er een super mooi zwembad, overal strandbedden die je kan gebruiken. En wanneer je naar beneden loopt kun je bij de zee liggen met een supe rmooi uitzicht! Dit uitzicht kun je bewonderen op mijn ice bucket video, waar ik ook helaas voor genomineerd was. Maar met het weer wat je hier hebt maak je daar niet zo'n probleem van.

In de avond hadden we zin om een drankje te doen in de stad, maar dan ook echt alleen dat! We waren onderweg naar footloose, daar zouden de Nederlandse jongens uit ons appartement zijn. Na wat kletsen en wat drankjes kwamen de andere Nederlandse meisjes hier ook heen, waar we nu een groep mee hebben. Ook zijn we nog in een andere club geweest (haviana) als ik het goed schrijf, deze club vonden we niet zo leuk. De jongens zitten hier aan je, noemen je de hele ttijd mooi en willen maar een ding zoenen en je daarna mee naar huis nemen. Dus we gingen weer terug naar footloose, voordat we naar binnen wouden lopen kregen we een stuk of 8 papiertjes met 'FREE SHOOTERS' en een kaartje voor buy 1 get 1 free of buckets wodka/redbull. Ja Nienke, je had gelijk wat een geweldige club is dit zeg! Uiteindelijk waren we om 5 uur pas thuis, terwijl we hadden gepland dat we rond 00:00 thuis wouden zijn MISLUKT haha.

Vandaag zijn Iris en Ik samen naar Land's End gegaan, dit is een ook een appartement van ESE. Hier woont een Nederlands meisje waar we wat mee hadden afgesproken. We zouden even gaan winkelen en dan naar het strand, maar van het strand hebben we de hele dag niks gehad. We zijn de hele dag lekker wezen winkelen, en wat een super mooi overdekt en heerlijk gekoeld winkelcentrum zit hier. Met oa. New Look, River Island, Mango, GUESS, Pull & Bear dan vermaak je je wel. Ben dus ook goed geslaagd, heb een drie kwart broek kunnen vinden voor op stage en echt 2 super leuke jurkjes.

Na het winkelen wouden Iris en ik slim zijn om lekker met de bus naar huis te gaan, want we vertikten het om terug te lopen. En aangezien het maar €1,50 is waarom ook niet. Zo we gingen wachten op de bus en direct kwam er ook weer een aan. Die konden we gewoon pakken, want op het bordje stond dat elke bus naar Tas-Sliema ging. Ondertussen zaten we al een half uur in de bus en had ik echt iets van zelfs lopend is dit maar 15 minuten. Toen kwamen we ineens op een super grote rotonden uit, waarop een vrouw zij jullie moeten de bus uit hij gaat niet verder. Stappen we de bus uit, zegt ze 'Welkom in Valetta'. Nou wat een grap, daarom duurde het dus al zo lang.. Omdat we er nu toch waren zijn we er even doorheen gelopen, super mooi! Maar niks was open alleen eettentjes dus zijn snel weer een bus gaan zoeken naar huis. Ondertussen zaten we alweer een half uur in de bus en hadden we echt geen flauw idee waar we waren, en dachten we oke we zijn nu in Tas-Sliema laten we maar gewoon uitstappen. Nadat we 10 minuten aan het lopen waren herkenden we het weer, we waren bijna bij ons appartement. Wat bleek dus achteraf, wat we ook wel hadden geweten. Het stuk waar we normaal worden afgezet voor bussen of moeten wachten op bussen is helemaal langs de boulevard afgesloten, dit omdat het een feest weekend is op Malta. Invervolg toch maar gewoon lopen!

Nu horen we al de hele avond BAMBAMBAM, want er is hier een vuur werk show. Maar we zijn echt kapot en super moe, dus hebben besloten lekker thuis te blijven. Want er komt de volgende dagen nog wel meer vuurwerk.

Morgen nog een lekker strand dagje te gaan, wat we nu ook echt gaan doen! Dan begint maandag het 'echte' leven weer, om te beginnen met stage en 1 dag in de week naar school te gaan.

Bye

Kiss

Jeanette Habing

Wat een belevenissen op de 1e zaterdag in Malta! Zo te lezen vermaken jullie je goed en dat is heel erg fijn! Veel plezier morgen op het strand.

Groetjes vanuit Emmen aan jou in Malta.

janny wilting

zo je maakt van alles mee maar zo te horen is her super gezellig.Wat fijn dat er meer nederlandse meisjes zijn. Dat maakt het wel gemakkelijker.En winkelen is je hobby dus die kun j daar ook doen. Super dat je ook nog geslaagd bent,En fijn zo lekker aan het strand.Ik heb je filmpje bekeken maar jij kon lekker in de zee springen en die is niet zo koud.Nog 1 dag genieten en dan aan het werk ook leuk denk ik.Hier is het wel wat kouder maar het wordt weer wat mooier weer.ik stop er nog een fijne dag morgen en succes met je stage maandag.Ik spreek je wel weer liefst van mij aan jou

Esmee

Fijn om te lezen dat je al leuke dingen gedaan hebt! Ben benieuwd wat je nog meer voor leuks gaat doen. Ben ook wel erg jaloers hoor als ik het woord strand lees haha, hier regent het nu. Veel succes morgen!!

Kus van Esmee