meriamopmalta.reismee.nl

Second week

Om even de week leuk te laten beginnen zijn hier zondag avond 2 meiden van het afla college aangekomen, super toevallig want ze zijn ook nog van me opleiding. Ze hadden al gehoord van mijn oude klasgenoten dat ik hier zat, en vonden het toch best knap dat ik hier alleen heen ben gegaan.

Maar ik wou het eigenlijk over stage gaan hebben, want ja me eerste stage week is aangebroken op naar alle andere 10!

Ik moet elke dag om 08:30 aanwezig zijn, het is echt maar een klein kwartiertje lopen vanaf mijn appartement. Wat een geluk! Toen ik op stage kwam werd ik natuurlijk direct begroet met goodmorning, how are you? Dat was wel heel leuk, maar ze moesten allemaal weer om me naam vragen omdat ze het weer vergeten waren. Maar scheelt dat ik ook echt alleen de naam weet van 1 stagiaire en een paar kinderen haha.

Er was een inloop tot 9 uur dat alle kinderen kwamen, de kinderen waren voor zichzelf aan het spelen. Om 9 uur gingen we naar de kelder want daar zijn allemaal speelruimtes. In een staan allemaal kussens in de andere een glijbaan in een andere een playhouse en in de andere de laaste alle fietsen en het speelgoed. Hier lopen we dan als babysistter rond tot het 11 uur is en de kinderen gaan lunchen. Ik verveelde me hier gisteren zo, vond het echt niks. Want je bent met 6 stagiaires dus iedereen pakt echt elkaars werk af en ik had zelf ook nog niks met de kinderen. Na de lunch zijn we tot 1 uur liedjes op youtube wezen kijken ; Wheels of the bus go round and round, Five little monkeys jumping on the bed, Head shoulders knees & toes etc. Zoals me ouders/zus gewend waren dat ik de liedjes na stage zat te zingen in nederland, deed ik dat hier dus ook. HET KOMT NIET UIT JE HOOFD! haha. Me dag was wel heel kort want was om 1 uur al vrij, toen ik dus thuis kwam had ik hier best wel moeite mee omdat ik helemaal alleen was. En ook veel meer van me stage had verwacht..

Vandaag kijk ik al zo anders tegen stage op, ik had het leuk? en vermaakte me. Dat dit in een dag zo kan veranderen is raar. De dagindeling was hetzelfde, alleen we hebben nu ook met de kinderen gekleurd en lekker. En ik heb luiers verschoon, dit vond ik zo leuk. Ik snap nu dat jullie dit niet gaan begrijpen, maar je hebt al meer te doen en dat is fijn.

Op naar alle volgende stage dagen! Donderdag gezellig met stage naar het Aquarium hier op malta, en maandag al een vrije dag.

Verder vind ik het wel heel lastig om de kinderen te verstaan omdat ze mompelen, normala is dit niet zo probleem. Maar ze mompelen in het Engels, maar daar kom ik vanzelf wel in.

Tot snel xxxxxxxxxx

Oja, het regent hier!

Reacties

Reacties

janny Wilting

Wat leuk dat er nog meer meisjes van je school daar zijn.Het stage begint dus al een beetje te wennen.Je was op school met stage dat is wel weer wat anders dan op een kinderdagverblijf.Maar het wordt al leuker begrijp ik.En niet zo lange dagen. Heerlijk dat je nu nog naar zee kunt om te zwemmen.Hoe gaat het met het eten koken wendt dat al een beetje.Morgen ben ik jarig zonder jou dat is niet wokken.Maar dat halen we wel weer in als je terug bent.Ik wens je veel plezier daar denken aan je liefst enxxxxxxxxvan mij oma

Jeanette Habing

Fijn dat dag 2 alweer zo anders is dan dag 1. Ander land ander cultuur, maar voor zo'n kindervriend als jij bent moet dat geen probleem zijn. Nog even en dan weet je precies wat de kinderen zeggen. Je hebt ook even tijd nodig om aan elkaar te wennen. Wel veel stageres, zijn het allemaal Nederlandse meisjes? Heel veel plezier in het Aquarium donderdag!

Groetjes van je moeder.

Leonie

Hi Meriam, wat ontzettend leuk om met je mee te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt! Spannend, maar wel stoer dat je nu in Malta zit. Ik kijk nog steeds met heel veel plezier terug aan mijn half jaar buitenland tijdens m'n studie, ook al is het heeeeeel lang geleden. Vooral genieten en de stage gaat je vast goed af! Grtjs Leonie

Leonie

O en wist je dat je een vreemde taal pas echt goed door hebt, als je dronken mannen en kinderen kunt verstaan? :-) Maar jij leert de kinderen vast heel snel begrijpen omdat je met ze werkt. Gaat lukken! Grtjs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!