meriamopmalta.reismee.nl

My first Englisch Lesson.

Vandaag is mijn eerste schooldag, op naar meer informatie en duidelijkheid! Maar laten we maar eerst bij het begin beginnen.

Het was mijn eerste nachtje in een nieuw bed in een nieuw huis, maar ik heb heerlijk geslapen! Nadat ik wakker was ben ik rustig aan gaan doen, ben maar gaan douchen (wat goed te doen is). Als ik klaar zou zijn, ging ik naar Iris toe het Nederlandse meisje. Daar aangekomen liepen we naar de receptie toe om te vragen of hij al een mail had gehad. De jongen bij de receptie vertelde dat het goed was en ze bij me op de kamer mocht komen. Ik was direct in tranen, wat maakte mij dit blij. Echt een opluchting!

Om 14:30 moesten we op school zijn, toen wie hier waren hadden we geen idee wat we moesten doen. Er werd ons verteld even plaats te nemen en te wachten tot we werden geroepen. Toen konden we het toets lokaal in, hier kregen we een toets met 60 vragen wat we in 30 minuten moesten maken. Hierdoor ben ik snel en redelijk gaan lezen, met het idee hoe meer ik ingevuld heb hoe zo'n beter kans ik heb. Na de toets kregen je een 1 op 1 gesprekje, dit ging over je talencurcus waarvoor je die hebt en wat voor stage je gaat doen. Toen heb ik het papiertje gekregen met mijn niveau ik zit op A2, de niveau's gaan als volgt : A1 - A2 - B1 - B1.1 - B1.2 - B2 - C1 - C2. Maar de niveau's zijn gewoon echt niet te vergelijken aan Nederland want daar op school kijgen we les op B2.

Toen kregen we Simon te zien, ik had een man in gedachten met blond krullen. Maar.... ik zag een man met bruin bijna kaal haar. Haha! Hij vertelde ons over, veiligheid, ziek zijn etc. Maar natuurlijk het belangrijkste onze stage. Ik ga aankomende woensdag om 10:15 met Simon eindelijk mijn stage opzoeken bij Noddy's Childcare Centre, ik ben zo benieuwd. De rest van deze week hebben we elke dag school van 15:00 tot 16:30 & 17:00 tot 18:30. Maar uiteindelijk word dit maar een dagje alleen op de vrijdag!

Mijn eerste Engelse les, iedereen moest zijn eigenlijk levenscirkel maken en je klasgenoten zouden dan moeten raden wat ergens voor staat.

1 Jeanette. 2 André. 3 Deborah. 4 Benji. 5 Tim. 6 Vier. 7 McDonald's. 8 Grey's Anatomy. 9 Zestien november. 10 09/05. Het was zo grappig, bij Jeanette dachten ze aan mijn vader, bij McDonald's dachten ze aan me lievelingseten en bij het idee dat ik 16 november pas naar huis ga 'vielen ze achterover van hun stoel af'.

Terug gekomen bij het appartement wouden we eindelijk avond eten, dit zou onze eerste keer koken worden. En we hadden pannenkoeken mix gekocht, een makkie! Maar niet dus, het was echt een mislukkeling, we hadden geen bakboter. Dit verwacht je niet om te kopen omdat je het niet gewent bent, morgen maar eens een goed lijstje maken met boodschappen. Hierdoor kwamen we echt weer in een dip te zitten, en was het weer zo laat dat we aan het huilen kwamen. Toen had ik echt even Abuis nodig, ik vroeg wie er tijd had om even met mij te skypen. Ik kwam aan het skypen met Nienke & Laura, toen ik hun zag brak ik, ik kon even helemaal niet praten maar Iris nam het even voor me over. Ze hebben me er echt even doorheen gesleept, nienke had veel over Malta verteld en natuurlijk ook gereageerd op de dingen die ik wou weten. Wat een opluchting, ik kon eigenlijk ineens vrolijk verder. Nu kan ik zelfs mijn boekje met alle lieve en leuke verhaaltjes lezen met een lach op me gezicht ipv een traan!

We hebben zelfs aan plannen voor zaterdag, we willen een scootertje huren zodat we het eiland wat beter leren kennen! Als ons dit gaat lukken, want ze rijden hier wel links haha. Maar dit zal ons wel wat beter maken van de heimwee die we hebben.

Nu vind ik dat ik jullie lang genoeg heb laten lezen, en zien jullie snel wel weer een nieuw berichtje van me.

Goodnight <3

Reacties

Reacties

Nienke

Gaat helemaal goed komen met jou daar!!

nienke

IK BEN DRONKEN, pils

janny wilting

Hallo meisje het komt vast goed even boter halen dan kan je met melk beslag maken. Fijn dat je samen met een kamer genoot op kunt trekken. Wat leuk om op een scooter het eiland ga verkennen. Goed op letten als je links moet rijden. Het komt allemaal wel goed.Anders maar uit eten gaan dat heb je wel nodig. Wens je veel leuke dagen op Malta liefst je oma

Jeanette Habing

Wat fijn dat het is gelukt dat Iris bij jou in het appartement is gekomen. Het is goed voor jou om iemand om je heen te hebben waar je ook Nederlands mee kunt praten en die je ook begrijpt en kan helpen als je het moeilijk hebt. Fijn dat je iets meer weet hoe de rest van de week eruit gaat zien en dat je morgen naar je stage plek gaat kijken, daarvoor ben je ook op Malta.

Ha ha bakken zonder boter dat wil niet zo goed maar dat overkomt je niet weer!!

Fijn om verhalen van je te lezen, op deze manier krijgen we gelukkig mee hoe het met je gaat. Succes vandaag met school en koken vandaag.

Groetjes en een dikke kus van je moeder.

irma wilting

Wat weer een leuk verhaal en ook zo herkenbaar. Valt altijd tegen als je ineens alles alleen moet doen. Fijn dat je een vriendin hebt die hetzelfde 'probleem' heeft. Samen kom je zoveel verder.

Veel plezier met links rijden. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!