meriamopmalta.reismee.nl

GE-WEL-DIG

Hai iedereen!

Mijn weekenden zijn hier net vakantie, ik kan bijna wel zeggen dat ik op een werkvakantie ben. Het is is prachtig weer, heb leuke maar ook korte stage dagen en in het weekend kunnen we doen en laten wat we willen!

Donderdag vroeg het italiaanse meisje op stage of ik misschien met haar mee wou winkelen, ik vertelde haar dat ik mee kon maar niet lang aangezien Iris een korte dag had vandaag. Aangekomen in het shoppingcentrum gingen we opzoek naar een outfit voor haar, ze had namelijk een feestje vrijdag's. Hier heb ik ook alvast een verjaardags cadeautje kunnen scoren voor me lieve zus! Nadat we haar outfit compleet hadden, gingen we even wat eten. Ik had de heerlijkste wafel met caramal, een goeie aanrader wanneer ik hier ga winkelen met me ouders! Toen we weer terug gingen zei haar eigen kant en ik naar me apparartement, heeft ze me echt 10 keer bedankt. Super lief!

Vrijdag's waren we vrij van school, dit betekende uitslapen!!!!!
We zijn deze dag ook optimaal wezen genieten in de beachclub samen met met huisgenootjes. Geen idee of ik het al heb uitgelegd, maar de beachclub is doordeweeks gratis voor ons als ESE studenten, je hebt hier gewoon een zwembad, en bedden waar je op kan liggen maar je kan ook de zee in! Het is hier prachtig! Savonds hebben we besloten niet uit te gaan, omdat we de volgende dag actief wouden zijn als we naar Valetta gingen om dit eens te bewonderen.

Zoals je nu al weet gaan we vandaag naar Valetta, samen met Robin, Ramesh, iris en Sofie. We zijn door de straat heen wezen slenteren, het was mooi om te zien. Natuurlijk zoals wij vrouwen zijn waren er ook kleding winkels, maar alleen sofie had een bikini broekje gescoord. Alhoewel ik een super mooie zonnebril had gekocht, viel hij toen ik een stap bij de kassa weg liep al uitelkaar. Nu ken ik mezelf dus langer dan vandaag en kan ik deze gedurende tijd in Malta vast geen mooie zonnebril weervinden haha. Opgeven moment kwamen we bij fonteinen waarvan er stralen uit de grond komen, toen begon er muziek en het water ging dus op melodie van de muziek. Dit zag er super gaaf uit. Helaas kan ik op me blog geen filmpjes zetten, dus als je echt benieuwd bent stuur even een apje. Ook hebben we het heerlijkste en mooiste ijsje gegeten in Valetta en hoe grappig de zaak was van een Belg! Me vader was wel een beetje jaloers en kan niet wachten om ook zo'n ijsje te halen!

Tongue Out

Savonds hebben de jongens voor ons gekookt, kunnen ze koken? NEE haha. Maar we hebben heeeeeerlijk gegeten, boontjes in zoetzure saus, kip gebraden in de oven en aardappels. Na het eten zijn we een film gekeken, nu kan ik zeggen dat ik eindelijk Malifecent heb gezien wat een prachtige fillm!

En zondag waar we al een week op aan het wachten waren, gingen we naar het waterpark. Om weer voor 5 uurtjes ons een kind van 10 te voelen. Dit park was echt geweldig, vooral omdat het allemaal buiten is. Sommige glijbanen waren in het begin eng, maar toch wou je vaker en vaker. We hadden wel een geluksdag van 1 tot 4 kon je eten wat je wou, er was een lopend buffet om de zomer te eindigen. Hier was van alles, pizza, lasagna, pasta, patat, kipnuggets, vlees, kip in curry, worst, appel, banaan, kiwi, watermeloen, sinaasappel en IJS. Natuurlijk hebben we hier een goeie bodem neergelegd, toen zijn we lekker wezen zonnen. Toen we terug kwamen in ons appartement was ik op, heerlijk gaan slapen om weer een dagje te kunnen stage lopen.

Helaas voelde ik me super ziek, en leef ik nu al op honderenden ibroprofens. Wil wel me beste beentje voortzetten, dus ga gewoon lekker naar stage. Ik zweet het wel uit en frisse lucht is goed voor je!

Stage was gewoon weer oké vandaag, we konden vandaag gewoon om 13:00 weg met zijn alle dit is nog nooit gebeurd. Er was namelijk nog maar een kindje, wel vroeg onze begeleider aan Karin en mij wat langer te blijven want ze wou even naar de schoenenwinkel lopen. Dit was zo grappig, we hadden nu de kindergarten voor ons zelf. Super tof dat ze ons zo toevertroopt, al was er nog maar een kind.

Nu ga ik even eten koken, want me kamer genootje is bijna terug van stage. En helaas moet ik me logboek van stage nog bijschrijen voor school en me coach.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Jeanette Habing

Hey meisje, ik ben heel erg blij dat jij zoveel leuke vrienden hebt gevonden/gekregen op Malta en dat jullie het samen zo naar jullie zin hebben! Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en ondernemen.

Doe Iris, Sofie, Robin en Ramesh de groeten en waarschijnlijk tot snel!

Groetjes van je moeder.

Herriet Doornbos

Het klinkt allemaal super Meriam. Na een wat lastige start heb je het nu wel heel goed naar je zin. Leuke stage en niet onbelangrijk vrienden en genieten van al het moois op Malta. Groeten van ons.

je vader

Wafels en ijsjes gaan we zeker eten.

Groetjes

janny wilting

Miriam wat weer een leuk verhaal.Je hebt het wel erg gezellig zo lees ik Veel leuke dingen gedaan super.wat goed van al ben je een beetje ziek toch naar je stage gegaan.Leuk om van alles te horen waar ik ook ben geweest.Ik wens je nog heel veel succes op je stage en vakantie zoals je schrijft liefst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!