meriamopmalta.reismee.nl

Holiday at malta with my familie!

Jahoor ik ben er nog!

Zal weer even wat van me laten horen, nu ik weer zonder me ouders en zus ben op Malta.

Heb behoorlijk veel te vertellen dus zal je nu alvast zeggen dat je zo één uur verder bent haha.

Het weekend voordat me ouders hier waren zijn we op een avond 2 keer naar de bioscoop gegaan, geweldig! In Nederland zou dit gewoon niet mogelijk zijn. De rest van de dagen zijn we heerlijk wezen zonnen.

Vorige week maandag had ik dus mijn 4 vrije dagen van stage. Mijn ouders zouden om 22:20 uur landen in Luqa het plaatsje waar het vliegveld ligt van Malta. Samen met 2 van mijn huisgenootjes zijn we in de bus gestapt en zijn we naar het vliegveld gegaan. Daar aangekomen hadden mijn ouders dikke vertraging dit wisten we al maar nog wou ik op tijd zijn. Dus zijn we maar 1,5 uur bij de Mc Donalds gaan zitten tot ik het mailtje kreeg dat me ouders over 15 minuten zouden landen. Maar wat was dat zenuwslopend om te wachten tot je ouders eindelijk door de deur kwamen om ze weer te knuffelen nadat je ze 6 week niet hebt gezien.

Onderweg naar huis hadden we een taxi busje kunnen krijgen voor €2,00 per persoon, bij het hotel aangekomen was het ineens €8,00 dus ik stond daar weer met een grote mond boos te zijn op de taxichauffeur maar gelukkig hadden me huisgenoten hetzelfde gehoord en moesten we €15,00 euro betalen in plaats van €10,00 anders waren we €40,00 kwijt geweest.

In de ochtend ben ik eerst even met mama boodschappen gaan doen, dit is natuurlijk wel zo prettig. Het rare van het links rijden tot het asociale rij gedrag van de buschauffeurs vond mama erg raar.

Van de dinsdag hebben we direct een zon dagje gemaakt, we zijn eerst heerlijk wezen uitslapen en toen maar eens omgekleed om bij het zwembad te kunnen liggen. Wat een luxe zeg als je je appartement uitloopt en je beland op een strandbedje van het zwembad. Het water was alleen behoorlijk koud, gelukkig ben ik niet zo’n aansteller maar papa daar in tegen was net een zeehond zo proestte hij het uit van de koud haha.

In de avond zijn we bij een restaurantje gaan eten die ik al lang in me hoofd had zitten want hier liepen we altijd langs al we uitgingen. Dit zag er super goed uit want je had er watervallen!!!! Natuurlijk zijn we hier dan lekker gaan eten, en verrukkelijk dat het was!

Oja het bed in het hotel bij mijn ouders, WAT HEEEEERLIJK! Helaas krijg ik die niet zomaar in mijn appartement. Dan maar genieten van deze komende nachten.

Vandaag hadden we op de planning staan dat we eerst twee stadjes gingen bekijken namelijk ´Mdina´ en ´Rabat´ daarna door naar Valletta omdat nog in het licht en donker te zien. Helaas vielen onze plannen direct in het water, papa had een super oor .. Dus zaten we om 11 uur al bij de dokter, werden door gestuurd naar het ziekenhuis en konden liepen daar om 3 uur eindelijk uit! Het bleek een ontsteking te zijn aan zijn oorklieren. Daardoor zijn we alleen nog naar Valletta gegaan, heerlijk even wat rondgelopen zodat mijn ouders dit ook konden zien. Uiteindelijk op een terrasje terecht gekomen om even heerlijk wat te eten en te drinken. Want mijn ouders moesten koffie hebben om weer verder te kunnen, uiteindelijk hadden we Valletta zo goed als gezien. En kon ik papa eindelijk naar de ijssalon sturen waar de heerlijke ijsje te koop zijn in de vorm van een bloem! Nou had niet meer bij gemoeten want onze buiken puilden uit.

Terug gekomen bij het Hotel van me ouders gingen we ons klaarmaken om ergens te gaan eten. Voor degene die ik nog tegenkom in Malta eten bij ´Black Bull´ is heerlijk en super super super goedkoop!!!!

Vandaag zou dan ook eindelijk mijn zus op Malta aankomen. Het was een vroege ochtend want ze zou om 08:15 landden. Wat was ik blij om haar te zien, fijn om weer even heerlijk om samen te zijn! We wouden eventjes wat doen dus zijn de rosten gaan opzoeken, hier zijn wel even wezen slenteren en klimmen. Maar natuurlijk durfde mevrouw het water niet in, er waren namelijk geen trappetjes zodat je niet zomaar het water uit kon. Waarom ik dit eng vind is omdat er dan allemaal vieze beetjes en visjes aan me moeten kunnen komen. Uiteindelijk waren we weer gestrand bij het zwembad van het hotel, hier zijn we dan heerlijk wezen zwemmen en natuurlijk zonnen! In de hoop dat ik bruiner word haha. In de avond zijn we weer lekker ergens wezen eten en een ijsje gehaald. Ook zijn we met zijn 4e op souvenirtjes jacht geweest!

Helaas was ik vanaf deze avond me heerlijk twee persoon bed kwijt, wat kan ik genieten straks in Nederland!!!!

Helaas moet ik deze keer voor de enige keer op vrijdag eens naar stage toe, dit omdat ze me hulp echt nodig hebben. Nou vooruit dan maar! Gelukkig mocht ik vroeg naar huis toe want ze hield er rekening mee dat me ouders hier waren.

Dus toen ik weer terug was in het hotel van mijn ouders en bij mijn zus. Zijn we de bus ingestapt voor één uur. (Als je ergens heen wilt reis je snel één uur, omdat we eigenlijk midden in het eiland zitten.) We gingen naar Mdina & Rabat, ze vonden dit namelijk heel erg mooi op mijn foto’s al te zien en het is ook een prachtig stadje. Het is de stad van de stilte. Van een student die ook stage liep bij Noddy’s had me verteld dat als ik in Mdina kwam hier dan ook echt Fontanella moest opzoeken (Thee garden) en we vonden het! Wat hebben we hier een lekker stukje taart gehad, wauw!!!! Ook hadden we vanaf hier een prachtig uitzicht, we konden zelfs het vliegveld zien. En met die kleine dingen besef je weer even hoe klein Malta eigenlijk is.

Ook hebben mijn ouders en zus deze week nog kennisgemaakt met mijn lieve huisgenoten en hebben mijn appartement gezien. Dat toch best wel luxe is haha.

Het mooiste stukje Malta, wou ik bewaren tot me ouders en zus er waren. Vandaag willen we de eilandjes van Malta ontdekken. Dit zijn Gozo & Comino. Hiervoor moet je eerst met de bus helemaal naar het bovenste stukje van het eiland en vanaf daar ga je met de pont naar Gozo. Eventjes had ik het gevoel dat ik gewoon naar een wadden eiland ging haha. Daar aangekomen hebben we kaarten gekocht voor zo’n toeristen bus. Dit is namelijk veel makkelijk om over het hele eiland heen te reizen want Gozo is nog kleiner dan de helft van Malta. Eindelijk ging ik dan naar de Azure Window waar ik zal zo lang op heb gewacht. Wat gaaf om dit eindelijk te zien, natuurlijk even wat leuke foto’s gemaakt. Maar papa en ik moesten natuurlijk weer eens iets doen wat niet mocht we gingen boven op de Azure Window staan. Toen we op de bus terug aan het wachten waren kwamen we er eigenlijk al achter dat het het niet meer werd om naar Comino te gaan, dit doe ik dan wel eens met me huisgenoten.

Hoe warm het hier ook iets moest ik toegeven dat het toch behoorlijk koud was opgegeven moment boven op de bus.

Helaas was het zondag dat zou beteken dat me zus weer naar huis ging nadat ze hier gezellig een weekendje was! Het was weer vroeg want ze vloog om kwart voor 9.. Afscheid nemen was natuurlijk weer niet leuk. Maar zoals me lieve vriendinnetje Eva zei afscheid nemen bestaat niet. Dus hou ik het op tot ziens en tot snel!

Het vliegveld is hier zo klein dat we me zus nog het vliegtuig nog in zagen lopen en zei kon nog even naar ons zwaaien. We stonden op het panorama dak, prachtig! Dat is er dan wel weer leuk aan dat het vliegveld zo klein is.

Nadat me zus dus dan eindelijk vloog en in de lucht was. Gingen we deze middag naar Marsaxklok, dit is een vissersdorpje helemaal onder aan het eiland waar elke zondag markt is. En dit was toch een super leuke markt en een super mooi dorpje. Hebben onze ogen echt wel even uitgekeken naar de mooie vissersbootjes tot de levende octopussen die inkt schieten op de markt. Maar snel viel de dag een beetje in regen.. naja regen in storm! Onweer, flitsen, donders, regen niet te filmen! Nadat we een tijdje zijn wezen schuilen konden we toch een beetje fatsoenlijk door de regen lopen om naar de bus te gaan. Ik ging maar op me blote voeten lopen door de regen want verloor me slippers telkens. En wat een drama de terug weg, paar wegen waren afgezet, takken op de weg en auto’s die tot hun wielen in het water reden.

Deze avond is Iris gezellig met ons wezen uit eten, zodat me ouders haar ook wat beter konden leren kennen.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag had ik gewoon weer stage. Mijn ouders waren nog wel in Malta, dus ging ik elke keer uit stage na ze toe om dan weer in de avond nog ergens te eten. Nou ik kan zeggen ik weet alle lekkere etenstentjes hier haha!

Woensdag zijn me huisgenoten nog even gezellig bij het hotel van me ouders gekomen om te zwemmen, super lief natuurlijk!

In de avond ben ik voor het laatste nachtje dat het hier in Malta nog kan bij me ouders blijven slapen, dit omdat ze morgen weer naar huis gaan.

Natuurlijk gingen me ouders ook weer weg, wat een rot dag. Vond het zo gek om me ouders uit te zwaaien, omdat het me een beetje het gevoel gaf dat ik weer alleen overbleef. Want je hebt net natuurlijk weer even al het vertrouwde om je heen!

Maar ik red het nog wel voor de laatste 5 weken die ik nog heb!!! Zolang ik hier ben, blijf ik genieten.

In de avond ben ik voor 5 mensen wezen pannenkoeken pakken, wat was ik weer goed bezig!

Later nog even met me lieve vriendje wezen skypen.

Nu zit ik lekker op de bank om dit allemaal te typen en ga ik zo nog eventjes naar school toe.

Fijne weekend, of nee beter gezegd voor jullie in Nederland. FIJNE VAKANTIE!!!!

Tot snel <3

Reacties

Reacties

eeeevje

Jeetje mir wat een verhaaaaal! Maar ik vond het zoals altijd weer erg leuk om te lezen en ben echt wel nieuwsgierig naar dat eilandje van je! Maar het eind komt alweer in zicht voor je en daar ben ik stiekem ook blij om want je wordt zeker gemist hier! Wat gaat de tijd toch snel eigenlijk.. Ik vind het fijn dat je geniet en zoveel leuke dingen doet! Wie weet gaan we later samen op reis om te werken in het buitenland! Jij in de kinderopvang of op een school en ik in de animatie hihi. See you soon schat! Dikke kus

Jeanette Habing

Wauw wat een verhaal, maar als iemand nu aan mij vraagt hoe het was op Malta kan ik ze door verwijzen naar jou blog want daar staat zo goed als bijna alles in. Het was super fijn om je "even" weer te zien en te kunnen vasthouden. Op deze manier kunnen we altijd samen over Malta praten omdat we nu weten waar je het over hebt!

Groetjes en tot snel meisje!

Esmee

Wauw wat leuk om dit allemaal te lezen!!! Vind het heel fijn dat je het zo leuk hebt daar en wat gaat de tijd ook snel. Voor je het weet ben je weer thuis. Trots op je!
Zie je snel Mir, dikke kus

Herriet

Dat is een mooi verhaal en wat genIeten met je ouders en zus. Nog even Mirjam en dan zit het erop en kun je terug kijken op een mooie tijd en heel veel ervaring die niemand je meer kan afnemen. Geniet ervan en de groeten van ons vanuit een warm Florida. Overal ben je te volgen.

Gerry

Nou dat is een verhaal!! Leuk om te lezen Meriam! Je doet een ervaring op die je nooit vergeet! Geniet er maar goed van.
Wij hebben nog geen vakantie hoor, we moeten nog een weekje wachten. Dan kunnen wij ook genieten!
Groetjes van ons allemaal.

janny wilting

Meriam wat een mooi verhaal vandaag ook alles van je ouders gehoord Wat een leuke vakantie met de fam .

anouk

Hee meriam!

Gaaf om te lezen dat je het leuk hebt!

Dat restaurant was waarschijnlijk Estilo?
Al naar het restaurant Fluid geweest, tegenover het hard rock café?

In Fontanella heb je toch wel de special cake gegeten?


Veel plezier en succes de laatste paar weken!
Doe simon de groeten als je hem spreekt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!