meriamopmalta.reismee.nl

Bijna 'vakantie'

Hoi

Kiss

Wat een leven in de weekenden hier zeg, geen enkel weekend is het zelfde. We plannen altijd wel weer nieuwe dingen, om te doen of te bezichtigen.

Zaterdag zijn we naar 'Golden Bay' gegaan. Dit strand staat er bekend om zijn gouden strand, wat gewoon een heerlijk strand zand is. Alhoewel wanneer je nat bent is zand niet zo fijn om er op te liggen of door heen te lopen. Samen met de meisjes van mijn school, me huisgenoten zijn we hier heen gegaan. Helaas zit je één uur in de bus, maar naar mijn mening heb je het hier echt voor over! In de avond hebben we niet zoveel bijzonders gedaan, gewoon lekker op de bank gehangen en niks gedaan.

Wel hadden Iris en ik ineens een nieuwe kamergenoot, hier waren we helaas niet zo blij mee. Omdat het betekende dat we de kamer ineens moesten delen. Toen de voordeur open ging kwam er ineens een Nederlands meisje binnen, waar we dus helemaal niks van snapte omdat we naar de naam op de envelop hadden gekeken wat de naam van het meisje op onze kamer was. Bleek dus dat we er nog een huisgenootje bij hadden! Super leuk, dat wil zeggen dat we nu voor mijn hele stagaperiode hier met 5 Nederlanders in het appartement zit wat een leven!

Zondag's zijn we 2 stadjes wezen bezoeken 'Mdina & Rabat', Het was heel erg mooi, hoe oud de gebouwen en nog uit zien. Maar je loopt echt door een soort doolhof zoveel dunnen straten zijn erg. Hier zijn we ook nog naar de Mdian Dungeons geweest, dit waren de gevangenissen van vroeger waar de mensen mishandeld worden. Stelde eigenlijk niets voor maar het was wel interressant dat je op de plek liep waar vroeger mensen werden gemarteld.

Maar helaas, is ons kamer genootje niet zo leuk.... Ze heeft nu al 3 keer mijn slaap verpest, dat ze me wakker maakte en niet meer in slaap kon komen.
1e keer deed ze de gordijnen al wagenwijd open terwijl ik nog aan het slapen was.
2e keer was ik een middagdutje aan het doen, komt ze dood leuk op de kamer zitten en rommelen met alle potjes en deksel wat ze heeft. Maar niet zachtjes nee, je hoorde het in de woonkamer nog.
3e keer was vannacht, we hebben onze slaap nodig voor stage omdat dit warme weer/stage je gewoon sloopt. Het meisje was nog niet thuis, maar ze ging doodleuk om half 1 in de nacht nog even douchen. Waardoor ze me wakker maakte en ik weer niet in slaap kon komen, dus op het moment dat ze de douch uitkwam ben ik eigenlijk direct boos geworden.

Maar ze zegt nu ik zal rekening met jullie gaan houden, maakt eerst maar waar.

Vandaag was een erg leuke dag op stage, nou vermoeien want alle kinderen hadden vandaag iets met huilen. Maar er kwam een nieuw kindje en op het moment dat ik haar mee naam naar beneden om te gaan spelen zei haar vader 'tot zo', waardoor ik reageerde je bent nederlands? Zo toevallig en super grappig, waarna ik nog even een tijdje met de vader heb gepraat over de situatie van hun en van mij.

Nu ga ik helaas even voor school bezig, om me logboek bij te houden. En zo maar even slapen, als ik NIET gestoord word.

Tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Janny Wilting

lieve Miriam wat leuk dat ik een kaart van je heb gekregen.Alles goed daar hier we missen je ook hoor maar fijn dat je het zo leuk hebt.Het lijkt wel een werk vakantie super en vanaf vrijdag een week vrij. Dan komen je ouders en Deborah ze hebben er heel veel zin in. Dan kan je alles op Malta laten zien die mooie bussen die ze niet kennen.Het is daar nog erg mooi weer dat is genieten. Ben wel een beetje jaloers ik weet hoe mooi het daar is. ?Genieten geniet er van samen heel veel liefst van mij hou van je Oma.

je vader

Dus gaat lekker daar zowel postifief als negatief
Probeer uitgerust te zijn we zijn heel erg benieuwd.

Irma

wat een leuk dagboek heb je toch. Jammer dat het meisje geen rekening met jullie houdt, maar misschien gaat ze haar leven beteren.
Verder wel een heel leuk verhaal weer, wat doen jullie veel in de weekenden zeg, het lijkt wel vakantie.
En natuurlijk heel erg bedankt voor je mooie kaartje. Heel erg bedankt, ook namens Stephan en janoeska

Jeanette Habing

Geen weekend is het zelfde, maar volgens mij geen enkele dag bij jou. Je beleefd zoveel dat het maar goed is dat je een dagboek bijhoudt anders weet je het straks gewoon niet meer.

Weer veel leuke dingen gedaan en bezichtigt. Zo te lezen is Malta erg mooi. We zullen het zelf ervaren binnen kort.

Leuk dat jullie in Malta een appartement hebben met alleen maar Nederlanders, een stukje thuis in het buitenland.

Groetjes van mij en pas maar op want binnenkort knuffel ik je een paar maatjes dunner/platter ( ha ha ).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!