meriamopmalta.reismee.nl

Life goes on.

Hoi !

Dit zal ongeveer een van me laatste verhalen zijn, mijn twaalf weken stage in het buitenland zit er dan toch echt bijna op! Ik heb nog maar drie stage dagen te gaan, waarvan ik deze week dus ook al 2 dagen vrij zijn. Dit omdat ze in Malta Mid-term hebben, zijn gewoon vrije schooldagen. Volgende week heb ik nog een heerlijke rust week, hier ben ik eigenlijk best blij om want ik wil nog zoveel zien zoals ;

Een chinese tuin, waarvan alle bouwdelen ook echt uit China komen omdat het een gift is voor het handelen tussen Malta/China.

Popeye Village, waar de film ook is opgenomen. Veel recensies zeggen dat het niks voorsteld en dat je er zo door heen bent, eigenlijk maakt dit met niets uit. Ik wil het zelf ook ervaren en toch zien, misschien stelt het wel niks voor maar je hebt het wel gezien!

Blue lagoon, het mooiste stukje Malta wat ik had bewaard voor als me ouders hier kwamen helaas zijn we hier niet aan toe gekomen. En hadden we genoeg andere mooie stranden om te zwemmen en te zonnen, dit moet ik dus toch nog even snel gaan doen.

Dingli Cliffs, ik heb eigenlijk niet zoveel idee wat het is maar als je het gaat zoeken op het internet zijn het openingen in rotsen waar je dus in kan om te kijken.

En als laatste de Blue Grotto, hier zijn mijn ouders naar toe geweest toen ik op stage zat. Wat gemeen! haha. Nu moet ik het dus nog maar even zelf gaan bekijken.

Hoe dichter het bij komt om naar huis te gaan is het soms toch best lastig om te beseffen dat het leven in Nederland ook doorgaat. Dat je ouders, familie, vriendinnen en vriendje ook allemaal dingen meemaken en je dan vertellen er is zoveel gebeurd er dus zoveel te bespreken. Dit vind ik toch best gek om te beseffen, als ik terug kom ga je dan ook niet verder in hoe je hebt hebt achtergelaten maar in hoe het is verder gegaan.

De laatse paar weken/dagen stage zit ik op een andere groep, weg bij de baby's die hier niks anders doen dan huilen omdat er bijna geen dagindeling is. Ik zit op een groep waar de leeftijd van de kinderen gemiddeld drie jaar is, wat ik heel erg leuk vind is dat in de deze groep het Nederlandse meisje zit! Wat een geluk.

Mijn dagen op deze groep zijn zo leuk, er is zoveel te doen. Van de dagopening, tot kleuren van kleuren tot schrijven en al het spelen tussendoor, deze groep lijkt heel erg op een peuterspeelzaal maar toch is niks te vergelijken met Nederland omdat het hier zooooooo anders is.

Toen ik een dag uit stage naar huis liep kwam ik per toeval de Vader van het Nederlandse meisje tegen, we kwamen erachter dat we nog geen 5 minuten bij elkaar weg kwamen wat een toeval? Natuurlijk hebben we beiden even staan kletsen over ons eigen leven en wat ons hier nou precies brengt. Toen vroeg hij of ik eens gezellig zou willen blijven eten samen met zijn vrouw en natuurlijk dochtertje van 3, natuurlijk wat een super leuk aanbod!

Hier ben ik afgelopen donderdag wezen eten, heerlijke tortelinni's! Ines het dochtertje van 3 had haar prachtige prinsessen jurken allemaal aangehad super lief dat ze zich zo mooi kleden omdat ik bleef eten. Samen met die vader en moeder heb ik veel besproken over me stage plek, hoe hun er over denken. Maar natuurlijk ook hun leven, over het wonen in het buitenland mijn ervaring en gedachten met een stage in het buitenland. Geslaagde avond zeg ik zo!

Verder ga ik steeds meer de kleine dingen uit Nederland missen, voor de typische hollandse dingen. Zoals pepernoten, wat heb ik daar zin in! En een frikandel speciaal, of natuurlijk Fristi mijn ochtend drinken wat ik al 11 week mis... haha

Tot op naar me laatste of een na laatse blog !

xxxxx.

Reacties

Reacties

Jeanette Habing

Wat weer een leuk verhaal meisje. Veel kleine dingetjes wist ik al wel maar toch leuk om te lezen. Veel plezier nog bij de Chinese tuin, popeye village, Blue lagoon, dingli cliffs en de Blue Grotto, moet nog kunnen lukken om dit te gaan bezichtigen.

En ja ons leven is inderdaad gewoon doorgegaan deze 12 weken, maar we hebben genoeg tijd om straks weer bij te praten. Komt allemaal wel goed hoor meisje!!

En je zegt maar wat je allemaal hebt gemist, dan zorg ik gewoon dat dat in huis is ????.

Tot snel, heerlijk vooruitzicht en fijn om je weer thuis te hebben ????????????.

Jeanette Habing

Wat is dat nou, de vraagtekens moeten smilies zijn!

jannyWilting

Hallo Meisje wat weer een mooi verhaal Je wil nog veel leuke dingen doen en super leuk om dat allemaal te doen .Heerlijk dat je nog een paar dagen kunt genieten en vrij bent.
Inderdaad hier gaat het leven ook gewoon verder en daar ben jij nu even niet mee bezig .Wat gaat de tijd snel dan ben je al zo weer thuis en heb je de stage er weer op zitten .
Wat leuk dat je bij een nederlands gezin hebt gegeten en leuk dat je zo n klein meisje op je groep had.
We missen je wel hier maar je bent er zo weer kunnen we al je verhalen horen .
Ik wens je nog een fijne week en we zien je snel .
Liefs je oma

Michelle

hee lieve schat!

Wat weer een leuk verhaaltje! ik hoop dat het je nog lukt om al die leuke dingen nog te gaan doen maar gelukkig heb je nog lekker een weekje vrij volgende week :)

Maar gelukkig ben je snel weer terug want iedereen mist je wel hoor! en super leuk dat je gegeten hebt bij dat gezin. Geniet er nog maar lekker van lieverd!!

tot snelllll codex

Gerry

Leuk om weer wat van jou te lezen. Ik zou zegen. ... Geniet maar lekker van deze laatste dagen. Dit komt niet weer terug. Die pepernoten daar kun je je nog jaren misselijk aan eten! :-) die komen jaarlijks terug.
Liefs....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!